کد خبر: 144056089
تاریخ انتشار: شنبه 04 آذر 1396
خانه » ورزشی » اخبار فوتبال آنلاین » حضرتی: وزارت ورزش در بخش نظارت بر استقلال و پرسپولیس مقصر است
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ورزش و جوانان در بخش نظارت بر استقلال و پرسپولیس مقصر است و باید نظارت ویژه داشته باشد.

به گزارش چی 24 به نقل از اخبار فوتبال آنلاین:

به گزارش فوتبال آنلاین الیاس حضرتى نماینده مجلس شوراى اسلامى  درباره نشست با وزیر ورزش و جوانان گفت: سؤال از وزیر ورزش مربوط به سال گذشته بود، بعد از محرومیت تیم‌هاى استقلال و تراکتورسازى تبریز توسط فیفا، استقلال یک پنجره و تراکتورسازی تبریز دو پنجره از نقل و انتقالات فیفا محروم شدند. با توجه به اتفاقات رخ داده در جلسه‌اى که با سلطانى‌فر داشتم علت این موضوعات را جویا شدم که او در صحبت‌هاى خود اعلام کرد که باشگاه استقلال قراردادى را با یک بازیکن خارجى داشته است و با وجود پرداخت نشدن مطالبات این بازیکن کار به شکایت رسیده است و فیفا هم طى تذکر و چندین بار نامه نوشتن خواستار این شده بود که در صورت صلح، صلح‌نامه مربوطه را ارسال و یا اینکه با پرداخت پول مشکل را حل و اگر این امر هم صورت نگیرد در نهایت طبق قوانین فیفا محرومیت را در نظر مى‌گیرد. پس از تذکراتى که فیفا در ۲،۳ بار اعلام کرده، اما هیئت مدیره استقلال نسبت به این موضوع بى‌توجه بوده است و همین مساله هم براى تراکتورسارى رخ داده است. حتى در مورد تیم پرسپولیس هم اتفاق دیگرى رخ داد و این باشگاه هم شامل محرومیت مى شد.

برخی با آبروی ورزش ایران بازی می‌کنند

حضرتى ادامه داد: یک باشگاه، به‌ ویژه باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازى که در میان پرطرفدارترین تیم‌های آسیایی هستند، زمانى که با محرومیت روبرو می‌شوند یک آبروریزى بین‌الملى پیش مى‌آید و با وجود چنین اتفاقى معلوم مى‌شود در هیئت مدیره باشگاه‌هاى مربوطه نظم و انضباطى وجود ندارد. وقتى با مربی یا بازیکنی قرارداد بسته می‌شود باید آنقدر نظم وجود داشته باشد که اصلا کار به فیفا نکشد، وقتى یک باشگاه قراردادى را با یک مربى منعقد مى‌کند باید در نهایت پول او پرداخت و یا صلح صورت بگیرد تا مشکل حل و کار فیفا نرسد. از طرفى اگر کار به فیفا هم برسد باید جوابگو بود تا کار به محکومیت و محرومیت نرسد.

نماینده مجلس شوراى اسلامى افزود: فیفا پس از گذشت چند مرحله در نهایت در مورد استقلال حکم محرومیت صادر کرد، اما از شواهد پیداست مسئولان باشگاه استقلال بعد از محرومیت طلب عادل شیحی را پرداخت کرده‌اند، به این ترتیب این تیم جدا از پولى که داده، هم محروم شده و هم آبروریزى به جاى گذاشته که ما از این سه موضوع ضرر کردیم.

با وجود تذکرات فیفا هیئت مدیره تیم‌های استقلال و پرسپولیس بی تفاوتند

حضرتى عنوان کرد: سؤالم از وزیر ورزش و جوانان بر این اصل بود که چرا باید چنین اتفاقاتى در باشگاه‌هاى ما رخ دهد. به نظر من مدیرعامل اعضای هیئت مدیره باشگاه مقصر هستند. همچنین فدراسیون فوتبال هم مقصر است چرا که مسئولان باید نظارت کنند. حتى خود وزارت ورزش و جوانان نیز مقصر به شمار مى‌آید چرا که باید نظارت عالى داشته باشد و به نوعى وزیر ورزش و جوانان به عنوان رئیس مجمع این باشگاه‌ها است و آن هم در این داستان مقصر خواهد بود چرا که اوضاع آشفته و بهم ریخته و بى‌نظمى وجود دارد.

نماینده مجلس شوراى اسلامى ادامه داد: از طرفى وضعیت باشگاه‌ها به این شکل است که بدهکارى‌هاى سنگینى به بازیکنان دارند و آخرین دستور العملى که afc داده این أست که اگر باشگاهى به بازیکنان خودش بدهکار باشد از مسابقات آسیایى حذف مى‌شود و به همین دلیل وزارت ورزش و جوانان مبلغ سرسام‌آورى را بابت بدهى تیم استقلال و پرسپولیس پرداخت کرد و این پول را از جایى تدارک و توانست این ٢ تیم را از محرومیت کنفدراسیون فوتبال آسیا نجات دهد. اما در مورد نفت تهران وزارت ورزش نتواست کارى کند و این تیم از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف و ذوب‌آهن جایگزین شد.

وزیر را خواستم تا علت برخی مشکلات بین المللی نقل و انتقالاتی فوتبال را سوال کنیم

او افزود:با اتفاقات رخ داده سوال من درباره به هم ریختگى وضع هیئت مدیره باشگاه‌هاى استقلال و پرسپولیس و همین‌طور تراکتورسازى و حتى تیم نفت تهران و اوضاعى که براى این تیم پیش آمده، بود. در مجموع نباید فراموش کرد میلیون‌ها طرفدار این تیم‌ها و جوانانى که شب و روز خواب ندارند و به عشق این تیم‌ها گاهى ٢ یا ٣ شب در آزادى مى‌خوابند نگران تیم هستند و با این اتفاقات آن‌ها هم به دلهره مى‌افتند. به نظر من تیمى که جا به جایى بازیکن نداشته باشد خود به خود دست و بالش بسته است و نمى تواند تحرکى داشته باشد، اتفاقی که برای استقلال و تراکتورسازی در فصل گذشته رخ داد و متاسفانه در این فصل و فصل آتی گریبان پرسپولیس را خواهد گرفت. تیم‌هاى استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازى اگر نتوانند در نقل و انتقالات دستشان باز باشد و بازیکنی جذب کنند طبیعى است که این مساله تیم را دچار مشکل مى‌کند، این تیم‌ها نمایندگان ما در رقابت‌های آسیایی هستند، تضعیف این تیم‌ها باعث می‌شود با آبروی ورزشی ایران بازی شود و این مساله‌ای نگران کننده است.

نماینده مجلس شوراى اسلامى افزود: به شخص سلطانى‌فر هم در صحبت‌هاى خود اعلام کردم که معمولا هیئت مدیره باشگاه‌ها بر اساس دو تخصص و دو علت انتخاب مى‌شوند. انتخاب آن‌ها بر این اساس است که یا آن‌ها توان فنى ورزشى بالایى دارند، افراد معروف و با سابقه در فوتبال به شمار مى‌آیند و یا چهره‌هاى فوتبالى هستند که نظر، مشورت، ایده و تجارب و یا تجارب طلایى آن‌ها مى‌تواند براى باشگاه‌ها راه‌گشا باشد و کمک کند و یا اعضا به لحاظ توان مالى یا تدارکاتى مى‌توانند باشگاه را کمک کنند و روابطى را ایجاد کنند. به هر ترتیب در کنار این ۲ اصل، تعدادى نیرو لازم است تا به لحاظ روابط بین الملل، ارتباطات خارجى و روابط عمومى بتوانند مسائل این چنینى را به موقع و در زمان خود جمع‌بندى کنند و اینگونه نباشد که تیم ملی فوتبال جوانان ما براى برگزارى مسابقات راهى شده، اما مدیران و مربیان تیم از قوانین مسابقات بی‌اطلاع باشند و به راحتی با حذفی مفتضحانه با آبروی ایران بازی کنند. متاسفانه از این اتفاقات در ورزش ما پشت سر هم در حال رخ دادن است.

امیدوارم سوال من از سلطانی فر تلنگری باشد برای مدیران ورزشی

 حضرتى بیان کرد: محرومیت پرسپولیس و طارمى هم یک داستان وحشتناکى بود که در واقع مقصر این مساله باشگاه بود. امیدوارم سوال من از وزیر ورزش و جوانان تذکرى باشد براى مجموعه دست اندرکاران و مدیران ورزشى ما تا بیش از این جامعه ورزش، طرفداران و مردم ما شاهد آشفتگى، بى‌نظمى و بى‌برنامگى نباشند.

حضرتى درباره اینکه جواب وزیر وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال مورد نظر چه بود بیان کرد: وزیر ورزش و جوانان اعلام کردند که برخى اتفاقات رخ داده در زمان حضور او در راس وزارتخانه صورت نگرفته است، اما چون در حوزه ورزش بود باید سلطانى‌فر پاسخگو مى‌بود و در نهایت شخص وزیر پذیرفت که این اشکالات وجود داشته و در تلاش هستند تا این موارد بر طرف شود و اکنون در حال راه اندازى سیستمى هستند که این اشکالات حل و یا حداقل کمتر شود.

حضرتی در مورد اینکه ایا بحث تغییر در هیئت مدیره سرخابی‌ها صحبتى انجام شد یا خیر گفت: درباره تغییرات در هیئت مدیره‌ها صحبتى نشد، اما وزیر ورزش و جوانان اعلام کردند که برنامه هایى را تدارک و إمکاناتى را فراهم مى‌کنند که شاهد این نوع آبروریزى‌ها نباشیم.

سلطانی فر از خودش به استقلال و پرسپولیس کمک نکرده است، اما همیشه کمک دولت پشت این ۲ تیم بوده است

نماینده مجلس شوراى اسلامى درباره اینکه آیا دولت مى تواند در بخش بدهى‌ها کمکى را به سرخابى‌ها داشته باشد یا خیر گفت: در واقع سلطانى فر اعلام کرد که خودشان از بودجه به ۲ باشگاه کمک نکردند و ظاهرا این مبلغ از جایى تامین شده است. این باشگاه‌ها در هر صورت در اختیار دولت هستند و خصوصى نیستند و دولت همیشه به این ۲ باشگاه کمک داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین